מהי הפרעה טורדנית כפייתית (OCD)

הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) מאופיינת באובססיות, שהן מחשבות טורדניות, רעיונות, דימויים ודחפים שמופיעים בצורה עקבית ונחווים כלא רצויים וחודרניים ומעוררים מצוקה או חרדה וקומפולסיות שהן התנהגויות או פעולות מנטליות (תוך נפשיות/ מחשבתיות) החוזרות על עצמן ומטרתן להביא להפחתה במידת המצוקה והחרדה שמתעוררת בעקבות האובססיות.

הפרעה טורדנית כפייתית OCD ילדים

הסימפטומים באו סי די (OCD) אצל ילדים דומים לאלו של המבוגרים אך מלווים לרוב בעצב, כעס ורגשות אשם. שוני נוסף ב OCD בקרב ילדים הוא שאצל ילדים הסובלים מ OCD לעיתים קרובות הסימפטומים משתנים.

בישראל כ 3%-4% מבני הנוער סובלים מ OCD ונמצא שיעור מאד גבוהה של תחלואה נילווית, כ 75% עד 85% מהילדים הסובלים מהפרעה טורדנית כפייתית (OCD) סובלים בנוסף מעוד הפרעות ובעיקר חרדה, דיכאון וטיקים. הפרעה טורדנית כפייתית יכולה להופיע החל מגיל 3 שנים, אך לרוב מופיעה סביב גיל 10. הפרעה אובססיבית קומפולסיבית שאינה מטופלת בטיפול המתאים עלולות להיות השלכות חמורות על התפקוד ועל התפתחות הילד.
להתפתחות OCD ישנם מרכיבים ביולוגים גנטים ברורים, אך ישנם גם מודלים התנהגותיים וקוגנטיבים המסבירים את התפתחות ההפרעה.

מהם הסיפטומים האופיינים בהפרעה אובססיבית קומפולסיבית OCD ?

הסימפטומים ב OCD מחולקים לקבוצות שונות. סימפטומים שכיחים הם המנעות מליכלוך, שטיפת ידיים מרובה, ספירה או חזרה על מילים, בקשה לאישור, בדיקת אורות או נעילת דלתות, חשש לגרימת נזק ופגיעה, פרפקציוניזם, מחשבות טורדניות, קושי לקבל החלטות, טקסים הקשורים לניקיון ועוד. הטקסים והמחשבות האובססיביות בקרב ילדים שונים הסובלים מהפרעה זו מאופיינים בגיוון ושונות.
בעשור האחרון נמצא במחקרים רבים כי טיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT) הוא הטיפול הפסיכולוגי היחיד היעיל לטיפול ב OCD. עם זאת נמצא כי מרבית הילדים הסובלים מהפרעה טורדנית כפייתית אינם מטופלים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

אם אתם זקוקים לטיפול בocd / טיפול במחשבות טורדניות אצל ילדים ומבוגרים פנו אלינו לאיתור מומחה.

טיפול בהפרעה טורדנית כפייתית OCD במרכז רימון - התמודדות עם מחשבות טורדניות

כפי שכבר הוסבר, או סי די עלול לפגוע בצורה קשה בחיי הילד או המבוגר הסובל ממנה. טיפול ב OCD חייב להעשות על ידי איש מקצוע מומחה בתחום ובעל ניסיון.
בפנייה אלינו למרכז רימון, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם או הקרובים שלכם יקבלו טיפול מאיש מקצוע שעמד בסטנדרט המקצועי המחמיר שלנו.
לשם כך פיתחנו מנגנון שקובע איזה איש מקצוע עומד בסטנדרט שלנו. אנשי מקצוע ופסיכולוגים שעומדים בסטנדרט המחמיר שלנו וקיבלו את תו האיכות שלנו הם אנשי מקצוע שלמדו תואר שני טיפולי במוסד מוכר, בעלי ניסיון בתחומם המקצועי וקיבלו המלצות מאנשי מקצוע בכירים.
אל תתפשרו על פחות כאשר מדובר במשפחה שלכם או בעצמכם - התקשרו אלינו עכשיוונשמח לעמוד לרשותכם.

תגיות: טיפול בהפרעה אובססיבית קומפולסיבית / טיפול בOCD /מנוע חיפוש חכם למטפלים